„Naujos kartos Lietuva“ yra Lietuvos planas pasinaudoti Europos Komisijos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo
priemone (EGADP, dar žinoma kaip RRF). Ši iniciatyva siekia spręsti ekonominius ir socialinius padarinius finansuojant
struktūrines reformas ir skatinant ekonomikos atsigavimą valstybėse narėse.
Ši priemonė yra visapusiško Europos Sąjungos paketo „Next Generation EU“ dalis, skirta skatinti ekonomikos augimą ir
pasirengimą būsimiems iššūkiams.
Remiantis priemone "Next Generation EU", šios platformos įgyvendinimas buvo paremtas šiais projektais:
Capacity Tracker
Projekto kodas:
02-006-K-0091
Projekto trukmė:
nuo 31/07/2023 iki 31/07/2024 (pratęsta 31/12/2024)
Vykdytojas:
UAB Provocati
Projekto tikslas
Sukurti įrankį, kuris palengvintų didesnio bendradarbiavimo tinklo
kūrimą krovinių vežimo keliais srityje. Mes kuriame skaitmeninį krovinių bendradarbiavimo sąsajos centrą / platformą /
aplinką), siekdami sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą ir pagerinti bendrą kelių transporto sektoriaus
tvarumą.
Sprendžiamos problemos
Iki 2050 m. pasiekti, kad Europos Sąjungoje kelių transporto sektoriuje
nebūtų išmetama jokių teršalų, yra plataus užmojo tikslas, kuriam pasiekti reikės didelių pastangų ir investicijų. Apie 70 %
ES krovinių vežama keliais, o EAA ataskaitoje "Išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio ES stebėjimas" teigiama, kad
2019 m. sunkiosios transporto priemonės (STP) ES išmetė 147 milijonus tonų CO2 ekvivalento. Sunkiosios transporto priemonės
išmeta 28 proc. ES kelių transporto išmetamo CO2 kiekio, nors jos sudaro tik 2 proc. transporto priemonių. Nuo 2014 m. sunkiųjų
transporto priemonių išmetamo CO2 kiekis kasmet didėjo ir dėl COVID-19 pandemijos sumažėjo tik 2020 m. Sunkvežimio eksploatavimo
trukmė – vidutiniškai 18 metų – reiškia, kad, nepaisant naujų tikslų, sunkvežimiai, išmetantys CO2, vis dar gali būti kelyje
2050 m., kai ES turėtų pasiekti savo nulinį grynąjį tikslą, ir tik apie 1 proc. sunkvežimių dabar nepasikliauja vidaus degimo
varikliu.
Projekto funkcijos
- Siuntėjų ir vežėjų savarankiška registracija į platformą
- Siuntėjai gali registruoti krovinį (krovinio tipas, krovinio dalys, paėmimo ir pristatymo vietos/laikas)
- Siuntėjai gali automatiškai ieškoti atitinkamų vežėjų pervežimo užsakymų
- Siuntėjai bendrauja su vežėjais dėl krovinio pervežimo sąlygų ir terminų
- Siuntėjai patvirtina krovinio transportavimo užsakymus
- Vežėjai gali pateikti savo bendrus maršrutus/pervežimo kryptis ir kainas
- Vežėjai papildomai gali pateikti (platformoje) savo aktualius maršrutus (ir vietos prieinamumą)
- Vežėjai gali pateikti transportavimo pasiūlymus rankiniu būdu arba automatiškai pagal platformoje įvestą konfigūraciją
- Vežėjai gali pasirinkti, kuriuos krovinių pasiūlymus priimti, siūlyti pervežimo sąlygas ir terminus
Cargo Poster
Projekto kodas:
08-006-K-0011
Projekto trukmė:
nuo 31/12/2023 iki 31/12/2024
Vykdytojas:
UAB Provocati
Projekto tikslas
Sukurti krovinio skaitmeninį pasą, kuris talpintų visą informacija
apie krovinį (parametrai, susijusios šalys, būsenos, dokumentai) ir jo istoriją, taip pat kartu krovinį integruojant
su 5G modemu, kuris stebėtų įvairius krovinio būsenų parametrus ir juos perduotų saugojimui krovinio pase.
Sprendžiamos problemos
Optimizuojant maršrutų planavimą ir krovinių konsolidavimą, sumažinti degalų švaistymą ir išmetamųjų teršalų kiekį,
taip prisidedant prie tvaresnės ir ekologiškesnės krovininio kelių transporto sistemos kūrimo.
Pirminė idėja yra užpildyti atotrūkį tarp įvairių suinteresuotųjų šalių
skaitmeninių sistemų, sudarant sąlygas sklandžiai ir greitai keistis elektroniniais duomenimis, o tai leistų padidinti
efektyvumą ir bendradarbiavimą.
Projektui įgyvendinti būtinas 5G ryšys, nes 5G mažos delsos ryšio funkcija užtikrina, kad duomenys iš sekimo įrenginių
būtų perduodami realiuoju laiku, todėl siuntėjai ir vežėjai gali akimirksniu atnaujinti informaciją apie vietą ir būseną
ir tik 5G technologija gali apdoroti didelio kiekio duomenų perdavimo apimtį ir greitį, reikalingą svarbiuose tiekimo
grandinės koncentracijos taškuose, pvz. sandėliavimo, saugojimo ir rūšiavimo patalpose.
Su 5G ryšio atsiradimu galima apdoroti didesnius kiekius duomenų per trumpesnį laiką, todėl planuojama sukurti kokybiškai
aukštesnio lygio sprendimą nei iki šiol siūlomi rinkoje.
Projekto funkcijos:
- Siuntėjų savarankiška registracija į platformą
- Siuntėjai gali registruoti krovinį (krovinio tipas, krovinio dalys, paėmimo ir pristatymo vietos/laikas)
- Siuntėjai gali atsisiųsti mobiliąją programėlę (suderinama su 5G įrenginiais krovinio pozicijos stebėjimui)
- Siuntėjai gauna sekimo numerius ir priskiria juos registruotam kroviniui
- 5G padėties sekiklis pridedamas prie faktinio krovinio ir seką krovinio vietovės pokyčius
- Siuntėjai gali matyti faktinę krovinio vietą ir peržiūrėti transportavimo istoriją bei sąlygas